Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12188
Title: Pengaruh Harga dan Kepuasan Pelanggan Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Toko Berry Benka Sun Plaza Medan
Other Titles: The Influence of Price and Customer Satisfaction on Customer Loyalty at Berry Benka Sun Plaza Medan Stores
Authors: Permata, Siti Nur
Advisor: Siregar, M Yamin
Keywords: harga;kepuasan pelanggan;loyalitas pelanggan;price;customer satisfaction;customer loyalty
Issue Date: 12-May-2020
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;168320161
Abstract: This study aims to determine "The Effect of Price and Customer Satisfaction in BerryBenka Sun Plaza Medan Shop". This type of research is associative that is a study that is asking the relationship between two variables. The population in this study was 3,150 customers who had shopped more than once at the BerryBenka Sun Plaza Medan Shop and using the slovin formula technique with a significance level of 0.1, the number of samples in this study were 97 respondents drawn from a portion of the population. The analytical method uses PLS. This result shows that there is a significant and positive influence between Price and Customer Loyalty. the second variable between Customer Satisfaction on customer loyalty has a positive but not significant effect.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui “Pengaruh Harga dan Kepuasan Pelanggan Pada Toko BerryBenka Sun Plaza Medan”. Jenis Penelitian ini adalah asosiatif yaitu suatu penelitian yang bersifat untuk mengetahui hubungan antara dua variabel. Populasi dalam penelitian ini sebanyak 3.150 pelangjjgan yang sudah lebih dari satu kali berbelanja pada Toko BerryBenka Sun Plaza Medan dan dengan menggunakan teknik rumus slovin dengan tingkat signifikansi 0,1 maka jumlah sampel dalam penelitian ini sebanyak 97 responden diambil dari sebagian populasi. Metode analisis menggunakan PLS. Hasil ini menunjukkan terdapat pengaruh yang signifikan dan positif antara Harga dan Loyalitas Pelanggan. variabel kedua antara Kepuasan Pelanggan terhadap Loyalitas pelanggan berpengaruh positif tetapi tidak signifikan.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12188
Appears in Collections:SP - Management

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
168320161 - Siti Nur Permata - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.27 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
168320161 - Siti Nur Permata - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III,Bibliography2.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.