Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12053
Title: Persepsi Pengguna Terhadap Brand Image Apple (Iphone)
Other Titles: User Perceptions of the Apple (Iphone) Brand Image
Authors: Febrian, Nurul
Keywords: persepsi;pengguna;perception;brand image
Issue Date: Jul-2020
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;148530016
Abstract: Perception is the experience or impression of an object, event, person or situation that we get to conclude an information that determines a person in choosing a message and ignore the other. Perceptions can be categorized by selective, alleged, evaluative and contextual perceptions. Perception is usually used by a person to determine, to decide, and to choose, to satisfy their needs and desires. The purpose of this study to find out how the user perceptions of brand image of Apple. This type of research is qualitative, with descriptive approach. Sources of research data is obtained through primary data and secondary data. This research uses qualitative data analysis techniques, to the concept of brand image which is devided into several categories among others strength, advantages and uniqueness. Based on data obtained from the field taken conclusions that are specific to the general then presented in the form of naration.. The result of perception user to Brand Image of Apple is perception arising from Apple user through Brand image of the product.
Description: Persepsi merupakan pengalaman atau kesan suatu objek, peristiwa, orang ataupun situasi yang kita peroleh untuk menyimpulkan suatu informasi yang menentukan seseorang dalam memilih suatu pesan dan mengabaikan pesan yang lainnya. Persepsi yang timbul dapat dikategorikan berdasarkan sifatnya, yakni persepsi bersifat selektif, dugaan, evaluatif dan kontekstual. Persepsi biasanya digunakan seseorang dalam menentukan, memutuskan, serta memilih untuk memuaskan kebutuhan dan keinginan mereka. Tujuan penelitian ini untuk mengetahui bagaimana persepsi pengguna terhadap brand image Apple. Jenis penelitian ini adalah kualitatif, dengan pendekatan deskriptif. Sumber data penelitian ini di dapatkan melalui data primer dan data sekunder. Penelitian ini menggunakan tekhnik analisa data kualitatif, terhadap konsep penelitian yakni citra merek atau brand imageyang diturunkan dalam beberapa kategori yakni kekuatan, keuntungan dan keunikan. Berdasarkan data yang diperoleh dari lapangan diambil kesimpulan yang bersifat khusus kepada yang bersifat umum kemudian disajikan dalam bentuk narsasi. Hasil penelitian Persepsi Pengguna terhadap Brand Image Apple adalah persepsi yang timbul dari pengguna Apple melalui Brand image produk tersebut.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/12053
Appears in Collections:SP - Communication Science

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
148530016 - Nurul Febrian - Chapter IV.pdf
  Until 2040-01-01
Chapter IV1.23 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
148530016 - Nurul Febrian - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I,II,III, Bibliopgraphy2.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.