Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/11272
Title: Hubungan Antara Persepsi Resiko Dengan Keputusan Membeli Barang Online Pada Mahasiswa Fakultas Psikologi Universitas Medan Area
Authors: Usman, Dian Anggraini
Advisor: Hardjo, Suryani
Syafrizaldi
Keywords: keputusan membeli;persepsi resiko;online shop;buying decisions;risk perception;online shop
Issue Date: 8-Oct-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;148600046
Abstract: This research aims to find out the relationship between risk perception and the decision to buy items by online for students of Psychology faculty at Medan Area University, class RB, year 2017. The hypothesis put forward is the positive relationship between risk perception and the decision to buy goods online. The population for this research amounting 104 and the samples are totally for 40 students of psychology 2017 at Medan Area University in campus 2 which consist of 4 class. Data collection methods are the scale of buying decisions and risk perception. The technic (way) of data analysis which is used for this research is correlation of product moment Pearson. Based on this correlation eximination is produced the conchition as follows, :1). There is relationship between the risk perception with the buying decisions significanly among the students of psychology faculty. This point is shown = 0,474 ; p = 0,002< 0,01. 2). Then values support which is given by the risk perception variable for buying decision will product 22.5%. From this point we know that there will be 77.5% existing contribution of another factor for the Buying Decision. It is known that the research subject of psychology students Medan Area University of Campus 2 class RB year of 2017, to have Buying Decision is very high for the Risk Perception.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk melihat hubungan persepsi resiko dengan keputusan membeli barang online pada mahasiswa psikologi di Univesitas Medan Area kelas RB angkatan 2017. Hipotesis yang diajukan adalah ada hubungan positif antara persepsi resiko dengan keputusan membeli barang online. Populasi dalam penelitan ini berjumlah 145 dan sampel berjumlah 40 orang mahasiswa psikologi 2017 di Universitas Medan Area kampus 2 yang terdiri dari 4 kelas. Metode pengumpulan data adalah skala keputusan pembelian dan persepsi resiko. Teknis analisis data yang digunakan dalam penelitian ini adalah uji korelasi product moment pearson. Dari hasil uji korelasi ini menghasilkan kesimpulan sebagai berikut : 1. ada hubungan antara persepsi resiko dengan keputusan membeli yang signifikan di antara mahssiwa fakultas psikologi. Hal ini ditunjukkan oleh koefisien rxy=0.474; [=0.002<0.01. 2. Selanjutnya sumbangan nilai yang diberikan variabel persepsi resiko terhadap keputusan membeli menghasilkan 22.5%. Dari hasil ini diketahui bahwa masih terdapat 77,5% kontribusi dari faktor lain terhadap keputusan membeli, Diketahui bahwa subjek penelitian ini mahasiswa fakultas psikologi Universitas Medan Area kampus 2 kelas rb angkatan 2017 , memiliki keputusan membeli yang tergolong sangat tinggi terhadap eprsepsi resiko yang baik.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/11272
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
148600046 - Dian Anggraini Usman - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
Chapter IV1.01 MBAdobe PDFView/Open Request a copy
148600046 - Dian Anggraini Usman - Fulltext.pdfCover, Abstract, Chapter I, II, III, Bibliography2.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.