Please use this identifier to cite or link to this item: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/11112
Title: Hubungan Brand Image dengan Keputusan Pembelian pada Pengguna Indihome di Lingkungan Lobusona
Authors: Ash Shiddiq, Fachrul
Advisor: Siregar, Farida Hanum
Azis, Azhar
Keywords: brand image;purchasing decision;keputusan pembelian
Issue Date: Sep-2019
Publisher: Universitas Medan Area
Series/Report no.: NPM;148600311
Abstract: The research have a purpose for see about correlation between brand image with purchasing decision on indihome consumer in lobusona area. I used sample in this research with purposive sampling, which is sample have some characteristic. First, used the product until 4 month. Second, there is a family with dad, mom, and son. Third, there is no consumer corporate. Fourth, there is no discount consumer. Totally, sample is 47 consumer. I tell the hypotesis according to my explain with base theory, there is correlation between brand image with purchasing decision on indihome consumer in lobusona area. With assumption that is much high brand image, purchasing decision will be much strong and if brand image much low, purchasing decision will be much weak in consumer perception. In this research i collect data with Likert scale. To Exam hypotesis, I did koefisien correlation Rxy= 0,552, p= 0,00 so p <0,010. The meaning is there is correlation between brand image with purchasing decision on indihome consumer in lobusona area. The value of effect between brand image and purchasing decison is 30,5%, which is 69,5% other are influence of other factor. So there is correlation between of their. The result is my hypotesis accepted.
Description: Penelitian ini bertujuan untuk melihat hubungan antara brand image dengan keputusan pembelian pada pengguna indihome di lingkungan lobusona. Sampel dalam penelitian ini adalah 47 pengguna, dengan teknik pengambilan sampel menggunakan purposive sampling yakni dengan penetapan kriteria yang telah menggunakan produk minimal 4 bulan, merupakan sebuah keluarga yang terdiri ayah, ibu, dan anak, bukan pengguna promo maupun pengguna korporat, serta merupakan pengguna internet dan tv. Sejalan dengan pembahasan yang ada dalam landasan teori, maka hipotesis yang diajukan dalam penelitian ini yaitu adanya hubungan positif antara brand image dengan keputusan pembelian. Dengan asumsi bahwa semakin brand image dipandang oleh konsumen maka semakin kuat keputusan pembelian tersebut, demikian sebaliknya semakin buruk brand image dipandang oleh konsumen maka semkin lemah keputusan pembelian tersebut. Pengumpulan data pada penelitian dilakukan dengan menggunakan skala Likert. Untuk menguji hipotesis dilakukan dengan koefisien korelasi Rxy = 0,552, p= 0,00 berarti p<0,010. Hal ini berarti ada hubungan antara brand image dengan keputusan pembelian. Adapun besaran sumbangan efektif variabel brand image terhadap keputusan pembelian yakni sebesar 30,5%, dimana 69,5% sisanya dipengaruhi oleh faktor lain. Dari hasil yang diperoleh ini, maka dapat dinyatakan bahwa hipotesa yang diajukan diterima.
URI: http://repository.uma.ac.id/handle/123456789/11112
Appears in Collections:SP - Psychology

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
148600311 - Fachrul Ash Shiddiq - Fulltext.pdffulltext3.33 MBAdobe PDFView/Open
148600311 - Fachrul Ash Shiddiq - Chapter IV.pdf
  Restricted Access
chapter IV1.81 MBAdobe PDFView/Open Request a copy


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.